Harmonogram działań w projekcie na rok szkolny 2004/2005:

 

Przewidywany okres

 

Rodzaj działań

Lokalizacja działań

(w przypadku wyjazdów zagranicznych - podać:

z / do)

wrzesień 2004

1. Inauguracja Ściany Comeniusa - zlokalizowanej w ogólnodostępnym miejscu, służącej prezentacji każdej szkoły, miasta, państwa;

 

każda szkoła

 

2. Autoprezentacja: uczniów, nauczycieli, klas i szkół biorących udział w projekcie oraz nawiązanie kontaktu z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technologii komunikacyjnych:

·        Nie znamy siebie nawzajem. Dajmy sobie szansę!!! – piszemy pierwsze listy.

·        Mój powszedni  dzień pracy i dni kiedy wypoczywam – listy, zdjęcia, portfolio uczniów.

Wszystkie szkoły partnerskie

 

3. Wizyta studyjna zorganizowana przez szkołę koordynującą projekt dla wszystkich szkół w nim uczestniczących.

Wszystkie szkoły partnerskie przyjeżdżają do Polski

24.09. – 30.09.2004.

Październik 2004

4. Autoprezentacja uczniów, nauczycieli, klas i szkół – kontynuacja

·        „Moje hobby” – prezentacja

·        „To lubię...” – (zainteresowania, zabawy, gry, muzyka, taniec, sztuka itp) – książka gier i zabaw (CD), kasety video z piosenkami i tańcami, słownik.

Wszystkie szkoły partnerskie

 

5. „Moje korzenie – moja rodzina”

·        „Portret mojej rodziny” - dowolna forma realizacji;

·        „Opowiedz mi babciu” - rozmowy z nestorem rodu – interesujące wspomnienia i przodkowie.;

·        „Moje drzewo genealogiczne”.

·        „Nasze zwyczaje będą dla was bardzo interesujące” - słownik, prezentacja video za pomocą internetu.

Wszystkie szkoły partnerskie

 

Listopad

2004

6. „Tydzień Comeniusa” – popularyzacja i prezentacja państw uczestniczących w projekcie – dowolna forma realizacji – video/Internet

Wszystkie szkoły partnerskie

Grudzień

2004

7. Święta Bożego Narodzenia, Ramadan i Nowy Rok.

·        Jakie zwyczaje i obrzędy kultywujemy podczas świąt-przedstawienie.

·        Uczymy się piosenek i wierszy zaprzyjaźnionych narodów - konkurs

·        «Która kartka jest najlepsza?» - konkurs.

·        Kiermasz dekoracji świątecznych wykonanych własnoręcznie przez uczniów.

·        „Nasze tradycyjne potrawy” - wymiana i sporządzenie książki z tradycyjnymi przepisami, słownik.

·         Przedstawienia.

Wszystkie szkoły partnerskie

Styczeń

 2005

8. Karnawał:

·        „Nasze i wasze ulubione gry i zabawy” - książka gier i zabaw (kontynuacja), słownik.

·        „Bal przebierańców.”

Wszystkie szkoły partnerskie

9. ”Nie jesteś sam na świecie.”

·        „Pomóż innym” – kontakty przez internet.

·        „Pomóż zwierzętom.”

Wszystkie szkoły partnerskie

Luty 2005

10. „Walentynki” - projektujemy i wysyłamy kartki do naszych przyjaciół (ukochanych) z innych szkół - słownik.

Wszystkie szkoły partnerskie

11. Wizyta studyjna szkół partnerskich z Turcji i Polski w Hiszpanii.

 

Polska i Turcja jadą na Wyspy Kanaryjskie/Hiszpania

24.02. – 2.03.2005.

Marzec 2005

12. „Nasza szkoła – naszym drugim domem”

·        „Prezentacja naszego systemu nauczania” - plany, przedmioty, organizacja roku szkolnego itp. - wysyłamy informacje o nas pozostałym szkołom (używając rysunków, materiałów pisanych, kaset video itp.)

·        „Szkolny kalejdoskop” - film video z życia naszej szkoły, słownik.

Wszystkie szkoły partnerskie

Kwiecień 2005

13. „Nasze święta będą naprawdę fascynujące dla was...” - prezentacja w internecie albo na kasecie video

Wszystkie szkoły partnerskie

14. „Światowy Dzień Ziemi” - podsumowanie zadań proekologicznych – dowolna forma realizacji – internet, słownik.

Wszystkie szkoły partnerskie

15. „Międzynarodowy Dzień Dziecka – 23 kwietnia” - wizyta robocza w szkole partnerskiej w Turcji dla wszystkich szkół

Wszystkie szkoły partnerskie jadą do Turcji

18.04. – 24.04. 2005

Maj 2005

16. „Moja ulubiona książka”– opracowanie rankingu najpoczytniejszych książek dla dzieci i młodzieży w każdej ze szkół i sporządzenie ilustracji.

Wszystkie szkoły partnerskie

17. „Jesteśmy stąd - moja miejscowość”

·        „Jestem dumny, że mieszkam w...” - informacja o mieście/miejscowości/ wsi - wymiana map, broszur, opracowań, kaset video między uczniami.

·        „Czy moja miejscowość jest atrakcyjna dla Europy” – dowolna forma realizacji, wycieczki, zdjęcia, kasety video.

Wszystkie szkoły partnerskie

Czerwiec 2005

18. „Nasze Igrzyska Olimpijskie” - podsumowanie wyników olimpiady sportowej – nasze wyniki umieścimy w internecie i wspólnie wybierzemy najlepszych zawodników.

Wszystkie szkoły partnerskie

19. Ewaluacja.

Wszystkie szkoły partnerskie